svētdiena, 2012. gada 30. septembris

Rudens pusdienas

kaut gan tādas man pārvērtās par konteineri, kurā ņemu ēdienu līdzi uz darbu, taču ir jau arī vakari, brīvdienas un vispār- ēdiens no konteinera noteikti ir labāks par ēdnīcā dabūjamo:) Es tā nojaušu, realitātē neesmu pārbaudījusi pāris gadus.
Baklažānu mērce pie griķiem
Vajag (2 porcijas):
pusaklažāns, sagriezt kubiņos*
1 burkāns, sarīvēt uz koriejiešu rīves
1 liels tomāts, sagriezt kubiņos
1 paprika, sagriezt kubiņos
1-2 ĒK tomātu mērces
1/2 ĒK eļļas
sakapāti pētersīļi, sāls, pipari, raudene
*(ja ir aizdomas, ka būs rūgts- nu, teiksim, nopirkāt vietējo- sagriezts dāsni jāpārkausa ar sāli, jāatstāj uz minūtēm 20 un tad jānoskalo)
Gatavošana:
Katliņā uzkarsēt eļļu, uz lēnas uguns pāris minūtes apcept burkānu**, pievienot baklažānu, apcept pusminūti, pieliet nedaudz (1/3 gl) karsta ūdens, pielikt visu pārējo, sautēt zem vāka, kamēr baklažāns gatavs- atkarībā no tā, vai vēlaties gabaliņus vai mērcveidīgāku masu (kā man), laiks atšķirsies. Jebkurā gadījumā no 15 līdz 30 min.
**šajā brīdī var likt arī sīpolu-ķiploku, taču man tas ir darba ēdiens, neliku.
Kapātās mīklas cepumi

Man tie bija sasaldēto kapātās mīklas atlikumu cepumi. Atsaldēju ledusskapī, sagriezu, cepu 200 C 10 minūtes. Atdzesēju, pārklāju ar glazūru. Glazūra- pāris pilienu citrona sulas pūdercukurā.

4 komentāri:

  1. O, vajag man tādas rudens vakariņas! Jātceras nopirkt baklažāns. Paldies par ideju!
    Ieva

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Pērc tik baklažānu, tas ir labākais, kas rudenī izaug:) Es jau 2 nedēļas lieku to visā, ko gatavoju un neapnīk.

      Dzēst
  2. Sataisīju, sanāca ĻOTI garšīgi! Man kaut ko tik ļoti tā garša atgādina, īsti neatceros, ko. Varbūt "Zaceni", bija tāds sāļais ievārījums, nezinu, vai tagad vēl ražo. Super.
    Pirmajā vakarā ēdu ar krējumu, jo nebija ne griķu, ne spēka kaut ko citu meklēt.
    Otrajā dienā pieliku mērcei klāt drusku citrona sulas, ēdu ar krējumu un ātrajiem makaroniem. Gribējās vēl.
    Ā, baklažānam tak nebija jāgriež ārā tā sēklu daļa, vai ne? Es neatcerējos, kā jādara, un sacepu visu, bija labi.
    Ieva

    AtbildētDzēst
  3. Ieviņ, priecājos, ka garšoja!
    Es nekad neņemu ārā sēklas, prātā nenāca:)

    AtbildētDzēst